vrijdag 1 juni 2007

Day 1

Oke, effe in het nederlands, want mn engels is net niet wat ik wil hier...
Als er geintreseerde zijn, wil ik het heus vertalen.

For Usefull weblinks,see you @ day 2 !!!

Ja, je lest het, ik heb een iMac nu. maar hoe ging dat dan? want wat is er nu zo speciaal aan?
nou, ik heb heb bij de schalm, niet iedereen kent de schalm maar dat is een tweedehands winkel waar je van kleren en boeken en tv's tot meubels kunt kopen, er goedkoop vaak, je kent het principe dus eiegnlijk wel, alleen nu ook dat de schalm dat ook is.

3 dagen trug eigenlijk nu, want ik schrijf het wat later, anyway. ik ging met mn ouders weer es kijken ik had nog effe bij de lp's gekeken, alleemaal ouwe zooi, geen dj stuff. geen leuke Pc games, en totaal weinig pc dingen. bij de ingang was trouwens de electronica hoek (ths trouwens de Haarlem Noord afdeling haha)
daar effe kijken, daar lach een stom KPN ADSL modum voor 5 euro (Duur dus !)

en ik keek naar buiten, wat zou ik graag daar heen gaan. dus ik wilde me omdraainen om naar de uitgang te gaan, viel me oog op iets groens.

De iMac, oke, niet bijzonder, want ik zie wel vaker Pc's en macs staan in winkels als dit. zelfs chille msx computers en NES en n64. het grote probleem ALTIJD tot nu toe is dat ze geen kennis hebben van die dingen en ze een TE hoge prijs gevenm, en weetje, de gene die die dingen afleverd krijg NIETS, of een setje stomme kaarsen. dus eigenlijk horen ze het gewoon weg te geven haha. dus ik kijk effe naar een stickertje met de prijs

OMG, wat nee, onmogelijk!!!

Meneer (achetr de kassa) klopt deze prijs? ik wil hem wel kopen.

"Ja hoor, als dat er staat, let wel, hij is niet getest" ... "Oo, dat maakt mij niet uit"

Dus ik paas die man zn geld en loop naar de auto met mn aankoop voor €7.50 !!!

>> Het bewijs !!! en ik had effe gedacht aan 75 of zelfs 750 euro .. als leek me 75 euro wel logies.

Wisje dat op ebay dezelfde iMac te koop is voor 125 Euro ? en dan zit en Mac OSX 10 op.

Dus ik naar huis. en uitelkaar gehaald (lees het boek "hacking the xbox"van bunnie en "upgrading and repairing pc's" maar eens)
want ik wil eerst weten of de zekering oke is.. die is goed, de voeding los van het scherm en moederbord werkt ook, en zonder scherm piept hij, mooi.

want ik wilde niet de boel slopen. anyway, ik heb hem in elkaar gezet


vraag google maar hoe je een imac mag schoonmaken. dus ik de boel inelkaar gezet. kom ik erachter dat hij wat mist.

geen geheugen en geen hardeschijf. dus de iMac start op met een soort fout piep, volgus de online handleiding is dat een interne geheuge fout... logish dus.

nog een plaatje van de mac. hij licht een beetje uitelkaarNa wat gezoek in op mn kamer, en in mn kamer vond ik een mooie ide hardeschijf en geheugen wat er wel in zou kunnen. het is al laat als ik er achter kom dat de Dvdspeler en de moederbord ide ata kabel brederis dan standaard

effe nog gezoecht maar kon nikz vinden, morgen weer een dag.







Geen opmerkingen: